19 juni 2006

Ernæringsoplysning med et touch af personlighed

Idag er en god dag. Det er alle dage faktisk, men idag er ekstra god. Jeg er på vej til Samsø, hvor jeg i eftermiddag skal holde foredrag... og det er noget jeg nyder. To timer, hvor jeg sætter dagsordenen. Sætter ord på teori. Formidler.

Og det har jeg sørme gjort mange gange efterhånden. Og det er nu underligt, at selvom jeg er ved at være vant med opgaven, så rumler maven fortsat lystigt med nervøse sommerfugle. Men kun lige indtil jeg har sagt: "Velkommen...", så forsvinder sommerfuglene og overlader arenaen til mig og dem jeg formidler til.

Det er min erfaring, at ernæringsformidling skal pakkes ind. Ikke i fede flosker eller sukkersøde anekdoter, men i gode historier, der gør indtryk. Derfor fortæller jeg gerne hvorfor lige netop jeg mener at være kvalificeret til at stå der og formidle... og det gør jeg med min personlige historie. Med latter, smil og til tider lidt eftertænksomhed.

Og det er lige netop det jeg skal i dag. På Samsø Højskole, hvor 45 glade sommerkursister deltager på "Samsø, sund og slank". Derfor er dagen i dag ekstra god. Nåeh ja, og så fordi eksamen i sidste uge gik rigtigt godt. Og fordi jeg nu kan ane en lille sommerferie i horisonten... Og især fordi, det kun er fordi jeg er elsket, at jeg kan træde op og fortælle min historie og dermed formidle ernæringsoplysning med et touch af personlighed.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»