26 juni 2006

Cheasys indflydelse på munterheden

Fødselsdag. Middagsselskab. Mad. Samtale. PROBLEM.

Vi kender det alle. Sidder der til et middagsselskab. Indledningsmanøvren er overstået. Navn og job er fastslået. Og ja, hvad skal der så tales om. I kraft af mine faglige interesser er et af de store emner i vores hjem MAD. Og dette middagsselskab bliver da ingen undtagelse. MAD; det kan vi alle tale med om. Vi har en mening - ufarlig - om sundhed, hvad der slanker og ikke gør, hvad der smager godt og ikke gør. Om de nye ting på supermarkedets hylder. Samtalen flyder lystigt... Lige indtil talestrømmen fra gæsterne pludselig stopper. En gæst har sagt ordet.

CHEASY
Alle der besøger os, kender til Cheasy produkterne. Vi spiser gladeligt den gode yoghurt og spiser oste med meget lavt fedtindhold og få kalorier. Og vi er glade for det: det smager dejligt, og kan fåes også helt hernede på Langeland i de fleste dagligvarebutikker.

Samtalen tager pludselig en drejning, bliver mindre lystig og munter. En ved bordet siger: Aaaaaj, hvor det bare irriterende med den nye emballage på Cheasy yoghurten. Jeg har selv været voldsomt irriteret i meget lang tid. Troede jeg var den eneste. Men det er jeg ikke. Vi er mange, der er frustrerede og irriterede over, at bunden på den nye emballage ligesom er rund og buler ud, så yoghurten ikke kan stå stabilt og dermed let vælter. Men hvad værre er: under skruelåget (hvad var der galt med den gammeldags åbnemekanisme?), sidder endnu et "låg", som skal hives af ved at trække i en lille plastic dims. Lidt ligesom at trække i udløseren på en faldskærm, dog håber jeg at udløseren på faldskærmen virker bedre og oftere. Jeg vil tro, at ud af 10 liter yoghurt, der knækker plasticdimsen af på de 5 når der hives i den. Og hvad gør man så: Man skal have fat i kniv og skære sig vej ind til yoghurten med fare for både snitsnår og andre farligheder når en ustabil yoghurt skal bekæmpes med skarpe redskaber.

Det er en OMMER!
Og sådan kan en samtale, der er lystig og munter pludselig tage en drejning til irritation og undren. Vi er mange i samme båd, og fra middagsselskabet skal lyde en klar opfordring til Arla / Cheasy. Det er en OMMER. I må tilbage i tænkeboksen for at udvikle den emballage og det i en fart.


PS... Og vi har altså andet at tale om ved middagsbordet end Arla og deres udemærkede produkter. Dette blot til oplysning til den læser, der nu tænker at de da må have mere på sinde dernede på Langeland. Det har vi...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Claus

Du har så ganske ret - det er simpelthen bare ikke godt nok med de stroppe der knækker i en uendelighed. Der er dog ingen tvivl om, at mejeriet har stor fokus (åbenbart ikke nok) på problemet, som de i samarbejde med Tetra Top prøver at få løst.
Det kan selvfølgelig undre, at mejeriet bliver ved med at sende de uhåndterlige emballager på gaden, men der er ikke så mange alternativer, da Brabrand Mejeri har fået deres tappemaskiner udskiftet og nu udelukkende kan "køre" med den nye emballagetype.
Skulle "Langeland" være interesseret - er I altid velkommen til at besøge et af vores mejerier - en lille udflugtstur, som måske kunne give inspiration til flere diskussionsemner rundt om middagsbordet :-)

Susanne Hamann, Arla Forum

Anonym sagde ...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»