03 maj 2007

Jeg udfordrer...

Kære bloggæst, kære læser...

Du har uforvarende kastet dig selv ind i en udfordring. Nej, bare rolig, det kræver ikke så meget af dig, mere af mig.

Jeg har for få dage siden her på bloggen undret mig over, at ikke flere ernæringsfaglige tør, vil, kan gå i dialog med hinanden online. Men for at gå i dialog, skal der jo være nogen og noget at gå i dialog med. Og her er det min udfordring kommer på banen!

For at sætte gang i dialogen vil jeg her på bloggen udfordre mig selv således:

UDFORDRING
A. Jeg forpligter mig til dagligt (på hverdage) at smide mindst ét indlæg på bloggen. Indlægget skal indbyde til dialog.
B. Jeg forpligter mig til dagligt (på hverdage) at smide mindst een kommenar på en blog med ernæringsfagligt islæt, og her på bloggen fortælle, hvor indlægget er skrevet.
C. Mens udfordringen løber af stabelen skal jeg her på bloggen liste alle de ernæringsfaglige blogs, jeg støder på undervejs. Forhåbentligt bliver listen lang....
D. Udfordringen starter fredag den 4. maj 2007, og fortsætter frem til 4. juni 2007, hvor jeg evaluerer.

Så kære bloglæser, som du kan se, kommer der nu masser af mulighed for at gå i dialog - også ernæringsfagligt.

Lad udfordringen begynde! Udfordr mig!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jamen, jeg vil da vældigt gerne udfordre dig, for jeg er som allergiker meget bevidst om, hvad forskellige slags fødevarer gør ved mig. Men jeg læser din definition sådan, at du kun ønsker at diskutere med dine fagkolleger og ikke almindelige mennesker. Er det rigtigt set? Det må du gerne præcisere øverst på forsiden af din blog....

Claus Brandstrup sagde ...

Hej Lone. Jeg vil bestemt gerne i dialog med både mine fagkollegaer OG andre, der vil samtale om sundhed her på bloggen. For at jeg som formidler kan komme ud over rampen med budskaber, må jeg gå i dialog, udvikle mig - så formidlingen foregår i øjenhøjde, nærværende, vedkommende. Både for modtager, men også for afsender.

Anonym sagde ...

Det er en super udfordring, du har givet dig selv, Claus. God ide, som du vedholdent forfølger til glæde for blandt andre mig. Jeg får ikke surfet rundt på nettet tit nok, selv om jeg gerne vil følge med i det sidste nye om ernæring og sundhed. Informationsmængden er enorm og til tider uoverskuelig selv for fagfolk.
Jeg er egentlig enig med dig i, at vores faggruppe - de professionelle formidlere i ernæring og sundhed - burde være mere synlige og aktive i bloggeriet. På den måde kan vi komme i dialog med andre end os selv og få udvidet vores horisont på den fede måde. Men jeg ved også, at de gode intentioner bliver ved tanken, fordi vi ikke prioriterer det højt nok eller fordi vi bliver distraheret af andre lige så vigtige gøremål. Dit initiativ er et velkomment indspark!
De bedste hilsner
Ulla Maria Mortensen
ernærings- og husholdningsøkonom